De techniek achter deze krachtpatser

Wie denkt dat een Pro Stock trekker nagenoeg hetzelfde is als een standaard trekker heeft het goed mis. Het uiterlijk doet dit inderdaad vermoeden, maar niets is minder waar.

Veel mensen denken dat een Pro Stock zeer vervuilend is bij het zien van de beelden. Dit valt gelukkig reuze mee; ik gebruik per run ongeveer 2.5 liter water en 3.5 liter diesel. .

Rocky Inter 1066
  1. Achterbanden: Firestone Puller banden 24.5 x 32
  2. Chassis: Gezet plaatstaal, eigen ontwerp
  3. Motorkap: Replica IH 1066
  4. Oliefilter: Wordt na elke wedstrijd opengemaakt om te kijken wat het slijtagebeeld is van de motoronderdelen. Hoe minder metaaldeeltjes er in het filter achter blijven hoe beter
  5. Toerenteller: Laat tijdens de run het toerental zien en neemt het ook op (playback)
  6. Oliepomp: Aviadpomp met segmenten
  7. Carterpan
  8. Ecotank: Vangt de carterdamp
  9. Waterinjectietank
  10. Rempedalen: 2 stuks die apart de achterbanden bedienen. Als de neus omhoog gaat kun je niet meer sturen, dmv het afremmen van het linkse wiel ga je naar links en voor rechts naar rechts.
  11. Gewichten: een belangrijke manier om een goede balans te creëren.
  12. Achteras: Rockwell basis, Humpco differentieel, Franklin planetairen
  13. Versnellingsbak: Homemade mbv Fuller tandwielen
  14. Motor: IH 1066 6 cilinder 8.3 liter inhoud, Drijfstangen: Eigen ontwerp aluminium ,Zuigers: Eigen ontwerp ,Brandstofpomp: CDS op Sigma basis